Galoppombyten

Under måndagens lektion red jag Irma(!) och vi provade på lite galoppombyten. Värmde upp genom att träna lydnad och kvickhet med en massa olika övergångar för att sedan gå över till enkla byten på diagonalen och till sist byten. Irma var riktigt duktig på de enkla bytena då hon är väldigt lydig och kvick i benen men när det kommer till byten är hon inte skolad i det så jag försökte mest få henne att förstå. Till sist fick vi till ett fint, rakt och rent byte, duktig Irmis!

Det var faktiskt riktigt roligt att sitta på Irma igen, har nästan glömt bort hur mycket jag uppskattade att sitta på henne när jag hoppade henne ofta för några år sedan. Sen var det ännu ett plus med dagens övning, jag tycker det är grymt roligt med "tekniska" moment i ridningen!

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0