Årsresumé 2011

Bättre sent än aldrig så här kommer en årsresumé för 2011.

Januari
Året började med slutet av jullovet vilket jag spenderade i stallet genom att jobba och skritta ut på söta Zowie. Jullovet avslutades med hoppkurs där jag red Tjavs och Afrodite, minns att jag var så nöjd med Tjavsen efter de dagarna! Terminen drog igång och likaså Stockholmscupen både i dressyren och hoppningen samt att jag började jobba på lördagar så det var fullt upp hela tiden. Det var även i denna månad som vi förlorade våran vackra Darma till himmelriket.

 

Februari

Terminen rullade på och jag debuterade Irma i stockholmscupen dressyr, spänd häst! Cuperna fortsatt, på hemmaplan hoppade jag Irma alla matcherna och jag blev kär i Leo på Mälarhöjden. På lektion red jag Rasmus och Melissa ganska mycket, svårt men roligt och lärorikt. Det va också nu Isabell och Princen flyttade in, jag fick äran att rida Princen hans första lektion hos oss och jaa,, vi flög runt i en timme haha. Gladös usek fixade ihop ett studiebesök på Strömsholm där vi fick se den fina anläggningen och de fina hästarna. Den 23/2 var det två år sedan jag förlorade min fina Iomi.

 

Köpte ny hjälm, samma modell, samma färg...

 

Mars

Åkte och red Izzas foderhäst Rebell ett par gånger och på Gladö fortsatte jag att träna mycket på Melissa. Fick följa med Gladöpersonalen på clinic med Kyrka Kyrklund, riktigt roligt och INSPIRERANDE! Storhästallsvenskan drog igång och jag var förste hästskötare åt laget som tog hem vinsten första omgången!! Jag hade min ökända flygtur inte av utan PÅ Isabell och i slutet av månaden fick jag äntligen rida min fina Pandora igen, jag var lyckligast på hela världen. Det hände också en "hemlis" utanför Gladös kretsar.

 



April

April började med teorivecka och att Ludde hade med sig ryttare på Sjövillan och de hade en clinic. Jag följde med Izza och Rebell på tävlingar och shoppade både ridbyxor och mina nu älskade benskydd. Jag var med på en klubbtävling på Irma och jobbade ganska mycket i stallet, annars var den en ganska lugn månad.

 

 

 

Maj

Maj var fullproppad av massa skoj. Hästallsvenskan fortsatte och tjejerna kom till final där dom slutade som totalt 3a i hela serien. Jag började vara medryttare på fina Tambur och jag kom 2a i en klubbtävling i dressyr med Isabell. Jag red Tessa ganska mycket på lektioner och med Rebell fick jag äntligen hoppa lite terränghinder igen. Ella fotade mig och Tambur tillsammans med Izza och Rebban, massa fina bilder! Jag fick också äntligen mina älsklingar, stövlarna Cavallo grand prix plus. Och hela månaden slutade med en väldigt lyckat lektionsponnymästerskap på Gladö där vi tog hem många placeringar.

 

 

Juni

Jag fortsatte rida ganska mycket på Tambur vilket bara gick bättre och bättre. På Gladö var det klubbtävling i både hopp och dressyr, i hoppningen vägrade jag och Isabell ut oss men i dressyren tog jag och Stella hem vinsten på 73,79%!  Fredagsgruppen byggde upp terränghinder i sommarhagarna som vi hoppade, Irma tyckte att det var livsfarligt men också superroigt. Jag, Nina och Annelie skulle åkte på pay n jump men såklart blev den inställd...Jag red privatlektion på Tambur för Caddo och Izzas hyra på Rebell tog slut så vi hade en sista riktigt rolig barbackautritt tillsammans, så härligt!  Terminen på Gladö slutade med att jag fick rida bästa Pandan! Vilket jag fick göra sen igen en snabbis på sommarbetet.

 

 

Juli

Sommaruppehåll på ridskolan men jag och Sanna fick rida ändå, vi höll igång Quinteros och Rasmus, det blev massor av härliga galopper på öppna ängar, en del hårdträning och såklart lite bus. Tambur hade också sommarlov och gick och njöt i en stor gräshage.

 

 

Augusti

Terminen på Gladö drog igång och Tambur kom hem. Zimona kom till Gladö och jag blev kär vilket ledde till att ett svårt beslut var tvunget att tas. Jag fortsatte månaden ut men sedan var det slut med fina Tambur för jag ville satsa på Zimona, ibland undrar jag fortfarande om jag gjorde rätt...

Jag sa inte hejdå, jag sa vi ses igen.

 

 

September

Jag red i princip bara Zimona samtidigt som hon sattes in i verksamheten, sen jobbade jag ganska mycket i stallet också. Vi hade dressyrallsvenskan på hemmaplan och även cuperna drog igång. Zimona lyckades bli sparkad i hagen så hon fick bandage och vila, precis när hon började bli riktigt bra såklart, men Z blev ridbar senare samma månad som tur va. Höjdpunkten i september var när jag och Nina fick veta att vi skulle få starta på Vällingby!

 

 

 

 

Oktober

Zimona blev bättre och vi debuterade i dressyr på en klubbtävling, strax därefter visade Zimona sin extrems stoiga sida och hon sattes på bara-ha-kul-programmet = ingen hård dressyrträning och jag red lite andra hästar. Zimona blev "normal" och jag startade henne i en ny klubbis där hon än en gång visade sitt humör haha. Tanken var att jag skulle starta Zimona på Vällingby men men hennes humör va det inte lämpligt och vi gjorde ett hästbyte till Stella.

 

 

November

Jag fick rida in mig lite fort på Stella och även starta en stockholmscup på henne, sen var det dags för Vällingby. Jag är nöjd med min prestation på Vällingby, jag kan mycket bättre men det slutade ändå med 65% och en 5e placering på min storhästdebut. Det var teorivecka i stallet och jag fick vara med på hopclinicen med Irma, vi visade sits, rymt och balans genom en serie på olika höjder och avstånd. Cuperna fortsatte och jag red Zimona på klubbtävling i hoppning och på många äventyrliga utritter. Månaden avslutades med SIHS och en hel del shopping.

image description

 

 

 

December

Var med på Crest i luciashowen som faktiskt blev riktigt lyckad. Hyrningen tog slut och Zimona och jag avslutade starkt. Det kom två nya hästar, Picasso och Happy som jag och några andra red lite på i mellandagarna, Zimona inräknat. På tomtehoppningen red jag Z och hon kändes sjukt stadig och etablerad, roligt! Som vanligt jobbade jag och Sanna julaftonskvällen vilket var myspys. Sista ridningen innan årsskiftet flög jag av Happy, smärta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0