Torsdag - Måndag

Ursäkta min kassa uppdatering men jag har helt enkelt inte haft lust för att blogga :)

Torsdag
Red lektion på Zimona som inte gick så bra fören slutet då jag fick en ashäftig känsla, Z va lyhörd och mjuk och helt plötsligt var allt så lätt.

Fredag
Jag fick hoppa Zimona igen och vi hade löshoppning fast med oss ryttare på. Vi höll mantag hela tiden medan Ida styrde runt oss med långpiskan. Kan erkänna att jag va ganska nervös i början men när vi väl kom igång var det hur roligt som helst!

Lördag
Jobbade 07-18...

Söndag
Började dagen med en härlig utritt på Z tillsammans med Nina och Crest. Zimona är rädd för allt och i galoppen hoppar hon fram i sidled för det är lika läskigt på båda sidorna, min söta lilla häst!
Direkt efter gjorde jag och Nina i ordning Flisan och Tessa som vi red en stund på utebanan. Flisan har jag i princip bara ridit en gång förut så jag visste inte riktigt vad jag höll på med men det gick okej.

På eftermiddagen var det äntligen dags för klubbtävlingen och jag startade LB:1 på Zimona. Framridningen kändes sådär i början men ganska bra när jag gick där ifrån, det är den där jäkla framåtbjudningen! Programmet reds ute och Z tyckte att allting var lite lagom läskigt. Vi tog oss igenom och om man bortser från bjudningen var jag nöjd, slutade på 58,2 % som var en godkänd ritt.

Det har fotats en hel del under söndagen så får hoppas på att det kommer in några bilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0