"vilddjuret"

Hoppade Isabella idag. Efter några språng tvärnitar hon på ett hinder och jag flyger av. Sen när jag skulle hämta Bella började det hela...hästen springer runt och leker i hela ridhuset mellan alla hästarna, bockar, slänger sig åt alla håll osv.

Tillslut lyckas vi få tag i vilddjuret och allt flyter på bra tills jag har hoppat klart för dagen.

Jag ger långa fyglar och klapar om Isabella, tror ni inte spännet som håller ihop tyglarna går upp då! Bella märker det och börjar rusa igen, men den här gången med mig på. Folk försöker stoppa henne men hon bara gasar och jag kan inte göra något. Efter en evighet fick Linnea tag på Bella och man kan ju säga att jag verkligen var klar för idag!

Tänk vad mycket "man ska inte..." jag och den där hästen han med på bara en timme!


Tur att man kan skratta åt det hela :)

Kommentarer
Postat av: Moa

Hände nästan samma grej idag med Isabell x)

2011-03-26 @ 20:19:10
URL: http://hoppryttareens.blogg.se/
Postat av: Moa

Det var när dom skritta på lång tygel. Då gick den av och hon börja galoppera runt i ridhuset;)



Det var på Ninas lektion, så hon såg och vet allt! ;)

2011-03-27 @ 18:58:01
URL: http://hoppryttareens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0