terränghoppning

Idag var vi tidigt i stallet och byggde hinder i en av hagarna, vi drog fram gamla muren och en grind och så använde massa björkris och blommor för att göra alla vanliga hinder till terränghinder.

Till att börja med red vi fram genom att rida hela banan i alla gångarter bara att vi red förbi hindrena, på en gång va Irma tittig men det var också förväntat. Sen hoppade vi alla hinder, ett i taget. Jag hade lite problem med min ponnyhäst då hon tyckte att allt var alldeles för läskigt men tillslut med lite draghjälp gick det. När det var dags att hoppa bana ville jag försöka själv och efter en del tjavs på muren och "grinden" kom jag runt.

Måste säga att det va sjukt kul och att min Irmis är bäst!


Muren va läskig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0