Hoppkurs

Idag var första dagen på hoppkursen och jag rider Tjavs och Afrodite, har två för att de är hästar som inte ska hoppa två gånger om dagen.

Vi började med ett markbomspass då jag red Afrodite, jag tänkte rita upp allt men har redan glömt hälften. Vi tränade iallafall på lydnad och snabbhet. Afrodite lyssnade jättebra och efter ett tag blev hon riktigt fin och avslappnad, kunde göra lite skänkelvikningar, halter osv som bara flöt på.

Senare hoppade vi och jag hade ju Tjavs då:

Vi började med att rulla på i studsen för att sedan ta studsen med oxern efter. Som fortsättning tog vi studsen, oxern, räcket, studsen och rullade på så och till sist red vi ensamhindret, räcket, oxern och rullade på så. Vi tränade på rythm och att låta hästarna gå och jobba själva. Tjavs kom igång riktigt bra efter ett tag och jag blev påmind om hur rolig han är :)

Måste bara berätta att jag jobbade i morse också så jag var i stallet i över 12 timmar. JAG ÄR TRÖTT.

Kommentarer
Postat av: sofie

hoppas det är ok att jag snor din finfina bild på övningen ;)

2011-01-06 @ 16:00:28
URL: http://sofiekjellver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0