darma

Det hände en sak som jag inte skrev någonting om igår. När jag jobbade kom Darma tillbaka in till stallet mitt i en lektion, hon kunde knappt gå och bara stapplade fram, hon skakade också rejält. Ryttaren berättade att dom hade travat och från ingenting knäckte det till och hon blev blockhalt. Vi kylde benet men ingenting hände. Jag hade jobbat klart så efter ett tag åkte jag hem.

Idag fick jag höra att dom åkte in med Darma till kliniken(Stav) och det visade sig att hon hade en spricka genom hela benet. För att lyckas återhämta sig från en sådan skada krävs 8 månaders boxvila osv. Eftersom Darma hade riktigt ont och knappt kunde gå så bestämde de sig för att låta henne somna in vilket är helt rätt även om det är svårt.



Tack Darma för alla åren, dressyrkadriljen, tomtehoppningen, Stockholmscupen och allt annat. Vila i frid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0