100531 - lektion

Alltid dagen efter tävling brukar Chrille röra runt lite bland hästarna och idag var inget undantag. Jag fick rida Tjavs vilket ändå var givande då tävlingen närmar sig. Vi red fram hästarna ganska okomplicerat och Tjavs kändes fin, han blir väldigt seg däremot. Sedan var det dags att focusera på att verkligen rida hästarna bakifrån och in i handen, till det la vi upp stidbyglarna och jobbade i trav. Vi red skänkelvikningar halva diagonalen, avbrött med en 10m volt och red sedan medellinjen ut. Det här gjorde vi i båda varven och Tjavs lyssnade bra, jag kunde få honom att variera sig bra och jag kunde sitta på honom samtidigt, något jag inte kunnat tidigare. Så det var roligt.

Ska försöka få upp lite bilder från igår senare ikväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0