100529 - dagen före

Idag är det dagen före tävling och jag har fixat i stallet hela eftermiddagen. Jag, Sofie och Sara började med att smörja träns, sadel och stövlar tills allt såg bra ut sen var det dags att ta in hästarna. Pandora var inte alls glad på mig för att jag tog henne bort från gräset och självklart hade hon även rullat sig och hade lera upp på manken. Duschen blev det, schampoonerade svans och kotorna några gånger och sedan målades hovarna svarta. Efter det var det ryktning och knoppning samt flätning av svans som gällde och tillslut var pärlan riktigt fin.

Det är alltid så mysigt i stallet dagen innan, även om det var mycket folk då tävlingen är hos oss så är det en härlig känsla över det hela. Imorgon kör vi tjejer! eller som Amanda säger: sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0