100528 - hoppning

Fredag = hoppning. Ida är som jag sa förut i Skåne så vi red för Chrille och jag hade Tjavs. Framridningen kändes okej men inte alls som förra veckan. Det är lite svårt att ställa om sig mellan Ida/Chrille, dom är så olika påde på sättet och i sina ridstilar. Iallafall så började vi hoppa raksträckor med bom 3-4 galoppsprång och sen hinder. Det gick ganska bra, Tjavs blev ganska het men det kändes positivt då han blivit lite seg på sistonde. Sen skulle vi hoppa en liten bana: långsida, snett igenom, långsida och snett igenom. Första hindret va lite lojt, andra bra, tredje okej men på sista...så ramla jag av...Tjavs ville inte riktigt hoppa men jag var så inställd på det att jag flög framåt utan hästen. Men man kan säga att jag hade tur i oturen, jag landade nämligen i mitten av oxern mellan bommarna och klarade mig med blåmärken och skrapsår.

Just nu känns det lite sådär inför 6 Juni men jag lär tagga om. Imorrn är det dagen före tävling vilket borde få mig på bättre humör.

Kommentarer
Postat av: Lina Renström

Haha Lovina ;) Ni ramlar alltid av när inte jag är där :P

2010-05-28 @ 23:26:03
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0