100521 - programträning



Idag var det programträning och jag red Pandora. Eftersom det är teorivecka så vilar hästarna en del den här veckan och det kändes tydligt. Pandora va spänd och sprang mest i början, jag fick galoppera henne ordentligt för att sedan kunna börja rida. Sen var det själva programet, det gick sådär, kändes lite flängigt och som att jag bara åkte med ibland. Ida hjälpte mig iallafall efter, vi tränade på att ställa igenom Pandora i det varvet som är svårt. Jag måste slappna av och bara rida istället för att fixa hela tiden vilket Ida visade mig väldigt tydligt, så fort jag pratade och tittade på Ida så gick det bra men bara jag gick tillbaka till det vanliga så var det sämre. Måste tänka på det till tävlingen känner jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0