100513 - jobb - tävling

Jag gick upp 6 imorse för att vara i stallet till 7 för att jobba fram till 11. Gjorde allt det vanliga, fodrade, släppte ut hästar och mockade. Av någon dum anledning hade jag fått för mig att det skulle vara kallt och blött så jag va klädd i varma kläder och gummistövlar. Självklart ska det bara stekande hetta bara för det!  Det hade kommit två nya hästar igår, Harry och Rasmus, lite roliga namn men fina var dom båda två. Vid halv 11 inser en av mina ridlärare Ida som skulle åka och tävla att hon inte skulle klara sig utan hästskötare så direkt när jag slutade så åkte jag med på hopptävling.

  
Ida och Opal (bilderna är klickbara)

Vi va på Österhaninge om jag inte minns fel och Ida startade i 1,05 och 1,15 klasserna. Opal var tokfin och första rundan gick jättebra förutom ett pet på sista hindret. Det blev 12 fel i andra klassen men Opal såg fin ut även här.

Det här blev ett lite rörigt inlägg men det har varit en rörig dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0