100511 - Lektion


                  
                                                   Pandora för ett år sedan


Jag har under några veckor köpt lektioner på tisdagar av en tjej som inte kommer så ofta så idag red jag igen. Jag fick Pandora och tråkigt nog gick hon lektionen innan även idag, jag som ville linda och pyssla. Jag och Amanda var duktiga och krattade spåret själva men bara för det fick vi veta (när vi va klara) att vi skulle rida ute, så typiskt!

Vi började lektionen med att skritta på volten och göra korta intervaller med skänkelvikning. Vi va i "svåra varvet" och vilket resultat det blev! Pandora tog ett  jämnt stöd och man kände hur hon riktigt sög på bettet, det var lektionen höjdpunk med tanke på hur sällan man får den känslan. Vi gjorde samma sak i trav vilket inte gick riktigt lika bra men själva övningen tycker jag var givande, men fick lättare ihop hästen och blev tvungen att variera traven. Vi avslutade lektionen med att galoppera på volter och fyrkanten. Pandora kändes jättebra ett tag så jag började fokusera på att verkligen komma ner i sadeln, jag kom åt henne ännu bättre då och tror ni inte hon smiter undan då! Pandora flyger iväg och blir tittig på något konstigt sätt men efter någon minut var hon tillbaka som vanligt igen, hon är söt min lilla häst. :)

Det var lite upp och ner idag, först bra sen dåligt sen bra igen, aa ni förstår. Men jag är nöjd och det var riktigt roligt att rida idag.


Kommentarer
Postat av: Lina Renström

SV: Ja :D :D :D

2010-05-12 @ 20:00:58
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

jättefin blogg :D

2010-05-13 @ 11:38:14
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0