100510 - Lektion

Kände mig väldigt trött när jag åkte ut till stallet idag även fast jag inte haft någon lång skoldag. Jag fick iallafall rida Pandora, hon gick lektionen innan så det blev att prata av sig och titta lite på de som red. Vi började lektionen med att ordentliga tygeltag så det var huller om buller i ridhuset för alla red överallt, men jag gillar den här övnigen, den ger en bättre kontakt och jämnhet. Sedan red vi mycket på mittvolten och en del på fykanten i både trav och galopp. Jag blir så glad för när man galopperar på fyrkanten så är det så tydligt hur mycket starkare jag och Pandora har blivit tillsammans. Efter framridningen var det dags för hårdträning som Chrille sa. Vi satt ned i trav och tränade på att öka traven på diagonalerna, det gick väl sådär men har aldrig heller varit vår grej. Men när vi skulle samla upp till kort trav så fick jag en härlig känsla, det gick så lätt. Jag är riktigt nöjd med dagens lektion, det var lite tjavs i början och Pandora brydde sig mer om de andra hästarna än mig men mestadelen av lektionen kändes riktigt bra.

Så här glad var jag efter lektionen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0