100507

Idag är det fredag vilket innebär hoppning. Åkte till stallet ganska trött och oengagerad men när man väl kommer dit så blir man så glad och glömmer allt annat, älskar den känslan! Jag hade mina aningar om vem jag skulle rida och så var det, Irma, en hoppglad liten häst som jag hoppat ganska mycket på sistonde. Förutom att Irma är ett grinigt sto ibland så är hon ursnäll! men vad hände inte idag då, jo hästen vägrade öppna munnen för bettet. Hur mycket jag än höll på och trixade och kittlade i mungipan. Det hela slutade med att Irma råkade bita mig  och nu sitter jag här med ett skadat finger.

Nu till själva ridningen, som sagt var det hoppning och dagens tankt var att hitta en bra grundgalopp och flyt. Vi hade fyra hinder sicksackat uppställda på medellinjen och två på varsitt slut av ena långsidan. Vi red två olika hoppvolter då vi fick rulla runt ganska länge för att hitta just flytet, med Ida skrikandes bakom sig är det inte alltid lätt att slappna av men man vänjer sig. Lektionen avslutades med att rida långsidan ett par gånger var, vi räknade galoppsteg och korrigerade till ett annat antal. Det kändes bra idag, lite tittigt och spänt i början men när vi väl började hoppa slappnade både jag och Irma av. Vi hittade flytet och förutom när hon drog iväg så kändes det riktigt bra. Hon är så rolig!




/LL


Kommentarer
Postat av: Annelie

hihihi welcome to the dark side lojsi - bloggning! najs att du gilar Irma :D

2010-05-07 @ 22:54:23
URL: http://deannife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0