hoppkurs och sommarsläpp

Idag var det sista dagen på hoppkursen och jag måste få säga att det gått bra med Stella genom hela kursen.

Första passet idag var markarbete. Vi hade upphöjd bommar på raka och böjda spår som vi red olika vägar på. Vi tränade på att komma rätt på bommen och att rida på X antal galoppsprång. Jag var riktigt nöjd efter det här passet, fick några småmissar men annars kändes det bra. Stella är väldigt lätt att få ihop så man rider på fler galoppsprång mellan bommarna medan att länga är lite jobbigare men inte alls svårt.

Till andra passet fick vi rita banan själva och den blev såhär:



Även här kändes det riktigt bra, självklart blev det lite knas ibland men det ingår. Stella var lite av och på, antingen hade hon världens bjudning eller så fick jag verkligen jobba fram henne men jag tror det beror mest på att både hon och jag är väldigt trötta efter all hårdträning nu. Väldigt roligt sista pass!

Det sista vi gjorde var att rida hästarna till sommarhagarna så nu har dom sommarlov fram till Augusti.

 


Kommentarer
Postat av: Lina Renström

Lovina kolla mitt senaste inlägg om Lady :D

2010-06-26 @ 16:48:25
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0