100622 - hoppkurs

Idag var första dagen på hoppkursen och jag fick Stella. Första passet kände vi mest på hästarna, fokuserade på rakriktning och yttersidan av hästen. Stella och jag var inte helt med varann men det var ändå helt okej.

Andra passet hade vi bommar. Vi jobbade med att verkligen kunna rama in hästarna och därför hade vi trav- och galoppbommar med koner i som gjorde gångar så att vi var tvungna att kontrollera varända steg. Men kunde rida på mitten, innespåret eller ytterspåret. Det gjorde att vi var tvungna att ha med båda sidorna och kunna ändra tempot för de olika avstånden.



I början var det lite ostadigt men tillslut kändes det riktigt bra och det var tydligt att jag hittade Stella bättre och förstod hur jag skulle rida henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0