100621 - dressyrkurs

Jag har varken haft tid eller ork för att uppdatera igår därför berättar jag lite fort om båda dagarna nu istället.

Söndag: Vi red två pass där vi fortsatte arbeta med rakriktningar och yttersidan av hästen. Det var inte alls min dag och ingenting verkade fungera.

Måndag(idag): Två pass även idag men vi jobbade lite mer med böjda spår och sidförande. Första passet kändes helt okej, absolut mycket bättre från dagen innan. Andra passet kändes bra, det var så roligt att kunna rida ordentligt, ställa, böja och variera tempot. Galoppen var mycket bättre, Melissa var ganska ihop hela tiden genom den och hon lyssnade mycket bättre på mina hjälper. Hade på mig sporrar idag, något jag gärna hade haft de två andra dagarna också eftersom man märkte skillnad.

Nu är dressyrkursen slut, den har varit rolig, jobbig, frustrerande och givande :)

Imorgon börjar hoppkursen!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0