100606 - Allsvenskan div 3 omg 3 hoppning

Förklassen LD+5: Framridningen kändes inget bra, fick stopp redan där. De sista sprången innan jag skulle in på banan kändes ändå bra och jag var taggad. När jag skulle trava runt lite hinder var Tjavs jätteskeptisk och ville inte alls gå nära men gjorde det tillslut. På första hindret får jag stopp, kommer igen och kom över, vidare till hinder nr 2 och här va det inte stopp utan det va hästen tar tag i betet och rusar iväg istället för att hoppa. Så gjorde han 2 gånger och sen var vi uteslutna.

Fick göra omstart och allt med den kändes mycket bättre. Tjavs bjöd absolut ingenting på hindrena men vi kom över 6/8 tills han gjorde samma sak igen. Jag va nöjd.

Lagklassen LD+5: Här kändes framhoppningen mycket bättre, vi var mer med varann och hittade ett bättre flyt. På banan kom vi ändå inte så långt, han bjöd som en tok på första hindret vilket gjorde min dag men på andra hindret vägrade vi ut oss, igen...
För laget gick det halvbra, Natalie och Sara var felfria men även Maja blev utesluten tyvärr.

Han gjorde hela tiden samma sak, tog tag i allt och rusade mot dörren. Han verkade alltså bara vilja där ifrån. Men det var hans första lokala hopptävling och även min så jag är nöjd och det viktigaste: det va jättekul!

Bilder kommer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0