100604 - lektion

Idag var det hopplektion som vanligt bara det att jag kom, red, åkte istället för att jobba och fixa i stallet. Så blev det för att Sjödals Gymnasiet hade utspring idag och jag varit på utspringet, flakåkande och två olika studentmottagningar.

Jag red Tjavs, inte så konstigt eftersom tävlingen är på söndag (hysteri!). Vi värmde upp i ridhuset, gjorde lite tempoväxlingar och volter för att se så hästarna var med oss. Sen gick vi ut till den otroligt dammiga grusbanan där hindrena var uppbyggda. Vi hade en 5 studs, ett räcke och en oxer. I slutet red vi studsen, oxer och sist räcket med tanken på att rätta galoppen utan travsteg.



Det gick bra idag, jag hade redan bestämt mig för att rida så som vi gjort hela året med Ida istället för det sättet Chrille föredrar och det gav resultat. Fick mycket bättre flyt och i slutet hoppade Tjavs upp sig bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0